joi, 1 ianuarie 2015

La Multi Ani 2015!

A mai trecut un an prin Poiana cu Permacultura. A fost un an plin de evenimente permaculturale si de alta natura, evenimente care m-au tinut departe de Poiana, dar si de acest blog. Insa noul an se arata cu noi oportunitati si resurse pentru reinventarea Poienii si pentru mai multe experiente placute in gradina alaturi de prieteni.

Anul ce a trecut a inceput cu un curs de introducere in permacultura, un curs pe care l-am organizat impreuna cu Romania in Tranzitie si in care mi-am exersat pentru prima data aptitudinile de profesor alaturi de Gabi de la Strambeni. Acest curs a adunat 40 de persoane interesate, unele dintre acestea venite chiar de departe pentru a participa la curs. A fost un curs reusit in urma caruia s-au nascut noi proiecte de permacultura si de tranzitie. Unul dintre aceste proiecte este Gradini Urbane Comunitare, care are printre altele si gradina de pe terasa cladirii DGASMB din Bucuresti.

A urmat apoi cursul PDC din aprilie cu Rakesh, curs despre care am relatat pe larg aici, zi de zi, in jurnalul de PDC.

In vara am fost invitat la Bacau sa tin un curs de introducere in permacultura. A fost primul curs pe care l-am facilitat singur si a fost o experienta din care am invatat multe lucruri. In urma acestui curs s-a format o mica comunitate in Bacau ce se ocupa acum de implementarea unui proiect permacultural intr-o scoala din oras.

Am initiat si am organizat un al doilea PDC care s-a vrut a fi un PDC organizat de comunitate si in acelasi timp cel mai accesibil curs de acest fel organizat in Romania pana acum. Am invatat din nou o multime de lucruri din greseli si din aceasta experienta. Am inteles ca a construi o comunitate in jurul unui proiect presupune mult mai multa energie investita. In final, in urma cursului de La Gugu, s-a nascut si o comunitate, dar nu asa cum planuisem eu initial. Totusi rezltatul este unul bun, iar cursul a fost reusit si apreciat.

Gradina din Curtea Scolii, un proiect al initiativei Bucuresti in Tranzitie a trecut prin al treilea an de viata. Acum se pregateste pentru al patrulea intr-o noua formula, un nou design de permacultura este pregatit de o echipa din care fac si eu parte ca voluntar. Lucram la acest design inca din octombriec2014 si ne pregatim sa il finalizam pana la finalul lunii ianuarie 2015.

O alta initiativa a luat nastere in Bucuresti, pe strada Matasari, nr. 5-7. E un alt proiect de permacultura si gradinarit urban la care lucrez tot voluntar, impreuna cu alti entuziasti. Si acest proiect ar trebui sa fie gata pana in primavara cand vom incepe implementarea lui.

Poate cel mai important eveniment al anului 2014 a fost intalnirea nationala a designerilor de permacultura pe care am initiat-o si care a avut loc pe 29 si 30 noiembrie. Este un eveniment important in opinia mea pentru ca odata cu aceasta intalnire s-a format o echipa de permacultori ce lucreaza intens la crearea Institutului de Cercetare in Permacultura din Romania, o organizatie ce va sustine activ practica permaculturii in Romania. Ma bucur enorm ca fac parte din aceasta echipa si ca in felul acesta pot contribui la raspandirea permaculturii in Romania.

Cat despre Poiana cu Permacultura, a ramas in suspans, mai ales pentru ca aparuse o oportunitate de a o muta in alta parte. Aparuse un cumparator pentru terenul si casa respectiva si ne gandeam ca poate reusim sa cumparam un teren cu casa mai ieftin in alta parte si sa facem niste investitii care sa ne permitem sa si locuim pe terenul respectiv si sa ne ocupam mai indeaproape de gradina si de implementarea proiectelor permaculturale.

Intre timp lucrurile s-au schimbat. Tranzactia s-a tot amanat si devine tot mai incerta pe masura ce trece timpul. Am rezolvat intre timp cu succesiunea si cu alte acte si ne-au mai ramas ceva bani cu care putem sa facem si conexiunea la reteaua de electricitate. Asta inseamna ca suntem tot mai aproape de a face locul acela mai primitor si mai usor de locuit.

De aceea, pentru 2015 am planuri mari cu Poiana cu Permacultura. Planuri pe care vi le voi dezvalui in postarile urmatoare, ramaneti conectati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu