vineri, 11 aprilie 2014

Jurnal de PDC - 10 aprilie 2014




Joi a fost o zi ploioasă și, coincidență, chiar în această zi era programat să vorbim despre apă, un element esențial pentru viață. Unul dintre obiectivele principale ale unui design permacultural este conservarea apei, iar cel mai bine și mai ieftin ar fi să stocăm apa în sol. Pentru asta putem construi diverse structuri precum:
- swale, un sant făcut pe curba de nivel,
- terase
- gabioane - pietre închise în cuști de sarma
- diverse obstacolele plasate in calea apei pentru a o încetini și a favoriza infiltrarea
Am discutat despre ciclurile apei in casă și în grădină și am învățat despre diverse metode de strângere de informații, masurare și înregistrare a acestora, în legătură cu apa. Printre acestea pot aminti, marcarea curbelor de nivel cu ajutorul unui cadru în formă de A sau măsurarea diferențelor de nivel cu furtunul, triangularea, etc.
Am învățat și despre cele 9 modalități de observare:
- observarea fluxurilor
- observarea patternurilor
- observarea comunităților
- observarea timpului
- observarea limitelor
- observarea "marginilor"
- observarea energiei
- observarea din nemișcare
- observarea curioasă
Am aflat despre alte instrumente utile, precum:
- "forming, storming, norming, performing" - util pentru rezolvarea unor probleme de grup
- sociocratie - o bună metodă de a lua o decizie agreată de toată lumea.
- dotmocracy - o modalitate de vot
- analiza SWOC.
Am mai învățat și despre zone și sectoare, iar la final am început să lucrăm la un proiect de creare a unui joc permacultural.
A fost o zi ploioasă, dar frumoasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu