miercuri, 9 aprilie 2014

Jurnal de PDC - 8 aprilie 2014

De asemenea am învățat si un instrument util pentru observarea fluxurilor, un set de întrebări:
- de unde vine?
- ce aduce cu el?
- cum afectează sistemul?
- pe unde iese din sistem?
- ce duce cu el?
Spuneam la început că a fost o zi plină, și cum să nu fie dacă am învățat și despre patternuri: arbori, rețele, plasa, foaie, sferă, tuburi, spirale, valuri (cicluri), lob, nor, fractali, etc.
După amiază am făcut câteva exerciții de punere în practică a ceea ce am învățat, iar ziua am încheiat-o cu un film interesant despre Amazon și altele despre biochar.
A fost într-adevăr o zi plină și abia îmi țineam ochii deschiși la film, dar a meritat, pentru că am învățat atâtea lucruri. A doua zi de PDC a fost una destul de lungă și de plină. Am început-o dimineața devreme. Frigul m-a trezit, dar a fost o ocazie bună de a termina jurnalul primei zile și de a-l publica.
Până când am început cursul, soarele deja a început să se arate și sa anunțe o zi foarte frumoasă, atât din punct de vedere al vremii cât și din punct de vedere al activităților ce urma să le desfășurăm.
Am început cursul cu o recapitulare ritmată care ne-a reamintit ce am învățat în ziua precedentă într - un mod plăcut și amuzant, aducând în același timp buna dispoziție printre noi.
Am învățat despre cele 4 întrebări permaculturale, care sunt oarecum echivalentul SADIM:
- Ce a mers bine?
- Ce as face diferit?
- Care e viziunea?
- Care sunt pașii?
Am făcut apoi un exercițiu de utilizare a analizei input-output avand drept subiect de studiu diverse sortimente de ceai, fie la pliculețe fie culese din propria grădină.
A urmat apoi o discutie mai generală despre modalități de strângere de informații, cu accent pe observare, despre filtrele care pot altera observarea obiectivă și despre modalitățile prin care acestea pot fi surmontate, evitate sau ocolite.
Poate cea mai interesantă învățătură din această zi a fost cea despre fluxuri (flows). Am realizat că într-un fel sau altul, totul "curge" în univers, iar la noi pe pământ am identificat câteva fluxuri naturale (apa, vânt, gravitație, solare, sol, plante, animale, tectonice, foc) dar și pe cele umane.



De asemenea am învățat si un instrument util pentru observarea fluxurilor, un set de întrebări:
- de unde vine?
- ce aduce cu el?
- cum afectează sistemul?
- pe unde iese din sistem?
- ce duce cu el?
Spuneam la început că a fost o zi plină, și cum să nu fie dacă am învățat și despre patternuri: arbori, rețele, plasa, foaie, sferă, tuburi, spirale, valuri (cicluri), lob, nor, fractali, etc.
După amiază am făcut câteva exerciții de punere în practică a ceea ce am învățat, iar ziua am încheiat-o cu un film interesant despre Amazon și altele despre biochar.
A fost într-adevăr o zi plină și abia îmi țineam ochii deschiși la film, dar a meritat, pentru că am învățat atâtea lucruri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu