duminică, 13 aprilie 2014

Jurnal de PDC - 13 aprilie 2014

Iată-ne ajunși la jumătatea cursului, un curs ce devine din ce în ce mai interesant, mai atractiv și mai antrenant. Partea teoretică este din ce în ce mai puțină, iar partea practică, din ce în ce mai mare.
După obișnuita recapitulare ritmată, am vorbit puțin despre creșterea plantelor, punând accent, în special pe nevoile acestora, iar una din modalitățile prin care poți să înțelegi nevoile unei plante, este să te pui în locul ei, să "gândești ca o planta", să îi înțelegi strategia.
Am făcut și o punere în scenă, un joc, pentru a înțelege mai bine ceea ce se întâmplă în sol, pentru a înțelege relațiile dintre elementele din sol. Și a fost atât de distractiv să învățăm în acest fel.
Marian, unul dintre participanții la curs, venit din Croația, ne-a povestit câte ceva despre agricultura biodinamica, unul dintre subiectele pe care le-a dezvoltat, alături de permacultură, pentru lucrarea sa de diplomă, la facultatea de horticultura.
Cutiuțele noastre cu unelte s-au mai îmbogățit cu încă un instrument foarte util cu ajutorul căruia putem identifica diversele specii de plante prezente pe teren. Poate fi folosit fie pentru a afla ce se află deja în locul respectiv, fie pentru a decide ce plante vrei să ai. Instrumentul se numește DAFOR, și vine de la Dominant, Abundent, Frecvent, Ocazional, Rar.
După alte jocuri și exerciții care ne-au ajutat sa învățăm o mulțime de lucruri, am ajuns și la momentul în care am ales proiectul pe care să îl facem până la sfârșitul cursului. Iar pentru a decide, am folosit un alt instrument, numit PMI, cu P de la plusuri, M de la minusuri si, I de la interesant. Proiectele alese sunt: grădinărit în școală, agricultură susținută de comunitate și joc permacultural.
O nouă zi plină de lucruri interesante.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu