marți, 8 aprilie 2014

Jurnal de PDC - 7 aprilie 2014

Asa cum spuneam in postarea anterioara, m-am hotarat sa fac un PDC. Si pentru ca este un eveniment foarte important m-am hotărât sa împărtășesc cu toți cititorii mei aceasta experiență. 
Deci iată-ma azi, luni 7 aprilie, la sfârșitul unei zile foarte lungi și fructuasa, stand alaturi de câțiva oameni minunați și o ceșcuta de visinata, scriind aceste rânduri. 
Cursul are loc într-un loc superb, un sat de campie dar brăzdat de o mulțime de ape curgătoare ce au săpat forme de relief încântătoare. 



Astăzi ne-am cunoscut, am făcut câteva exerciții simple prin care am aflat cate ceva unul despre celălalt. Apoi am trecut relativ repede peste definiția permaculturii și am vorbit și despre etici, totul într-un stil dinamic și interactiv. 




Am amânat puțin definirea culturii grupului pentru a le da timp colegilor croați să ajungă, dar pentru că se făcuse ora 15 și încă nu știam nimic despre ei, am hotărât să alcătuim noi această cultură și să o modificăm mai apoi împreună cu ei. Cultura cursului este de fapt un set de reguli sau pricipii convenite de comun acord pentru a face cursul cât mai plăcut, mai util și mai eficient. 




Dupa amiază am intrat deja în lucruri serioase si am construit o cutie de instrumente de proiectare permaculturala. Am pus deja in cutiuță cele 3 etici: grija față de pământ, grija față de oameni și fair share. Apoi, tot în cutiuță am pus și metodologia numita SADIM-ET, de la Survey (prospectare), Analiza, Design, Implementare, Mentenanță, iar mentenanța este formată din Evaluare și Tweek (ajustare fina).
După SADIM am învățat despre analiza intrărilor și ieșirilor, un alt instrument permacultural precum si un picuț despre sisteme și elemente, dar și despre câteva principii.  
Deși cunoșteam multe din cele învățate azi, am și aprofundat unele lucruri, am avut ocazia de a schimba perspectiva și de a înțelege mai bine conceptele și aplicabilitatea lor.
In concluzie, merită să faci un PDC, chiar dacă crezi că ști o mulțime de lucruri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu