marți, 15 aprilie 2014

Jurnal de PDC - 14 aprilie 2014

După atâtea zile friguroase și ploioase, soarele a răzbătut în sfârșit printre nori și ne-a încălzit atât pe exterior cât și în interior. Ziua frumoasă se cunoaște de dimineață, zice o vorbă, iar ziua de azi chiar a confirmat proverbul.
La fel ca și în zilele anterioare, am învățat o mulțime de lucruri interesante. Dintre acestea aș menționa aici: "Dragon Dreaming" și "6 Thinking Hats".
Dragon Dreaming este un instrument foarte util pentru a ajuta grupurile de oameni să coopereze eficient astfel încât proiectul la care lucrează să fie un real succes. Printre altele, se bazează pe identificarea unor tipologii de oameni (visătorii, cei care planifică, cei care fac și cei care sărbătoresc) și aplicarea unor tehnici de comunicare eficientă între aceștia.
Tehnica celor 6 pălării gânditoare are cam același scop și presupune practic, la un moment dat, ca toți oamenii din grup sa gândească din aceeași perspectivă.
Cele 6 pălării sunt:
- pălăria albastră - coordonatorul sau facilitatorul întalnirii. Poate fi unul singur sau pot fi pe rând, toți participanții.
- pălăria albă, la fel ca foaia albă de hârtie, este pălăria strângerii de informații,
- pălăria verde, ca iarba care crește, este pălăria ideilor creative,
- pălăria galbenă, la fel ca soarele, pălăria pozitivă, despre idei și aprecieri pozitive,
- pălăria neagră, cea sobră și critică, a evaluării obiective,
- pălăria roșie ca focul, a emoțiilor, trăirilor și intuiției.
Ideea lui Edward de Bono, autorul acestei tehnici, este aceea că, dacă oamenii gândesc toți din aceeași perspectivă, trecând pe rând de la o pălărie la alta, ajung foarte repede la o concluzie.
Pe lângă aceste două instrumente importante, am facut și câteva exerciții și am avut și ceva discuții interesante, cu ajutorul cărora am clarificat câteva amănunte.
La finalul zilei de curs am continuat cu proiectul permacultural, fiecare grup cu proiectul pe care și la ales. Eu am ales jocul permacultural.




Pe seară, i-am învățat pe cei interesați cum se face pâine cu maia, și apoi am sărbătorit cu toții în jurul unui foc mic, cu glume, cântece mai mult sau mai puțin improvizate. Și nu în ultimul rând, ne-am distrat și ne-am simțit bine. Și poate e important de menționat faptul că, totul a fost spontan.
Da! E chiar distractiv să faci un curs de permacultură. Poate chiar mai distractiv decât în concediu. Merită!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu