miercuri, 9 aprilie 2014

Jurnal de PDC - 9 aprilie 2014

Ziua a treia a fost mult mai relaxată decât a doua, dar am învățat, poate, la fel de multe lucruri, numai că le-am învățat într-un alt mod.




După obișnuita recapitulare ritmată am aflat cum se formează solurile, prin contribuția și succedarea diverselor forme de viață, de la licheni, mușchi, plante pionier, plante ierboase, arbusti, pomi și în final arbori, și am înțeles și la ce ne folosește sa cunoaștem acest lucru.




După pauză, am adăugat un nou instrument în cutiuță, un instrument util pentru observare si strângere de informații, atât pentru armonizare intereslor unor grupuri eterogene de oameni, cât și pentru jnvestigarea unei bucăți de pământ. Unealta se numește PASE și presupune practic concentrarea pe rând pe câte un tip de elemente: plante, animale, structuri, evenimente.
Am învățat de asemenea despre hărți, faptul că există o mulțime de tipuri de hărți, în funcție de ceea ce ne dorim să reprezentăm, dar aproape orice hartă ar conține câteva informații generale precum:
- titlu
- data
- scală
- legendă
- orientare
A doua parte a zilei am dedicat-o lucrurilor practice, am făcut compost, am făcut biochar precum și o sobă rachetă improvizată, pe care am preparat si un ceai. Ne-am mai ocupat și de îmbunătățirea unor utilități pe care le folosim zi de zi.
In concluzie, a treia zi a fost una în care am acumulat mai multă experiență, dar și o mulțime de cunoștințe utile, dar am și înțeles mai bine, ce folosește, la ce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu