miercuri, 16 aprilie 2014

Jurnal de PDC - 15 aprilie 2014



Astăzi am revăzut cele 12 principii permaculturale formulate de David Holmgren, iar apoi am jucat bingo cu ele. Practic, le-am notat pe toate pe o foaie, iar apoi am ieșit afară și am încercat să le identificăm pe toate în gospodăria lui Gabi. A fost un exercițiu bun și distractiv.
Apoi am învățat o metodologie nouă, numită CEAP, cu C de la "colectare de informații", E de la "evaluare", A de la "aplicarea principiilor", P de la "planificare". Este o metodologie prin poți face mult mai rapid un design decât cu SADIM. Foarte utilă în cazul proiectelor mai simple.
Am făcut și un exercițiu despre cum afectează peak oil comunitățile, hrana, transportul, economia și deșeurile și am avut ocazia să ne reamintim faptul că permacultura este despre relații benefice, identificând relațiile dintre aceste elemente
Am discutat despre ce înseamnă tehnici, strategie și design, concluzionând că: tehnica răspunde la întrebarea "cum?" și este unidimensionala, strategia răspunde la întrebările "când și cum?" și este bidimensionala, iar designul răspunde la mai multe întrebări, între care, "unde, când, cum?" și este multidimensional.
Am mai învățat și despre zone și sectoare în mediul urban și am văzut un exemplu de aplicare a acestora, în care zonele sunt delimitate în funcție de mijloacele de transport necesare a fi utilizate, iar sectoarele în funcție de activități, respectiv locațiile în care vrei să ajungi.
După masă, dupa ce am mancat painea, am trecut la lucruri practice, ne-am auto-organizat în 3 grupuri și fiecare grup s-a ocupat de cate o activitate interesantă. Unii au construit un dispozitiv pentru a produce biochar (un fel de cărbune obținut prin piroliza lemnului), alții s-au ocupat de direcționarea apei de la duș către livadă, iar alții s-au ocupat de proiectarea unui sistem de colectare a apei de ploaie de pe casă. Ca de obicei, la finalul zilei de curs, am continuat proiectul de grup.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu